Ron Offerman, Auteur, register businesscoach en voormalig HR-directeur van o.a. DSB Bank.
Goede mensen vinden én behouden is lastiger dan ooit. Vacatures blijven openstaan en medewerkers vertrekken onverwacht ondanks jullie goede arbeidsvoorwaarden en fijne werksfeer. Hoe zorg je dat talent komt, blijft én groeit?
In deze inspirerende webinar met Ron Offerman ontdek je waarom mensgericht ondernemen in deze tijd geen soft gedoe is, maar juist jouw krachtigste strategie. Geen theorie, maar herkenbare dilemma’s en concrete handvatten waar je na het bekijken van dit webinar direct aan de slag kunt.
Dit krijg je mee in het webinar:
Hulp nodig? Neem contact op met Ron Offerman via zijn LinkedIn.
Ik ben opgegroeid in Uithoorn, onder de rook van Amsterdam. Inmiddels woon ik al jaren in Enkhuizen met mijn vrouw, vier kinderen en een eigenwijze teckel. Ik ben sportief aangelegd en in de loop der jaren heeft judo en acrobatische rock-‘n-roll plaatsgemaakt voor hardlopen en bootcamp. Mijn hotelschoolachtergrond verklaart mijn liefde voor lekker eten en passie voor wijn.
Coachen loopt als een rode draad door mijn leven. Aanvankelijk ging dit min of meer ongemerkt, maar als snel werd ik me bewust van mijn effect op anderen. Hetzij tijdens judotrainingen, als coach langs de lijn bij het voetbalteam of in de hotellerie, waar het draait om personeel coachen en gasten begrijpen. In contact met ondernemers heb ik later, in alle rollen die ik vervulde, altijd de ideale balans gevonden tussen mens- én resultaatgericht. Mijn carrière bestaat uit drie fases. Ik werkte twaalf jaar in de hotelwereld waar ik allerlei – grote – afdelingen op managementniveau heb aangestuurd. Vervolgens tien jaar diverse directiefuncties in de financiële dienstverlening, de tijd waarin ik ook mijn executive MBA behaalde. Vanaf 2010 startte ik als businesscoach, gericht op mkb-bedrijven. Heel divers van agrarische bedrijven tot de financiële sector, van de bouwsector tot IT en multimediabedrijven. Sinds 2018 focus ik me vooral op ondernemers met groei- en ontwikkelingsvraagstukken. De laatste jaren vraag ik of klanten mij willen waarderen met een cijfer. Dat cijfer is steevast een 9+.