Tags: ondernemer in het zonnetje, bedrijf, business, health,
PARTNERBLOG – Tommie Koppens is mede-oprichter van het bedrijf Fitsurance. Door de alarmerende stijging van mensen die lijden aan chronische ziektes in Nederland is Tommie samen met andere wetenschappers dit bedrijf gestart om persoonlijke gezondheid van de Nederlandse populatie gezonder te maken. Aan de hand van hun een wetenschappelijke aanpak proberen zij de markt te veroveren.
Waarom bestaat je bedrijf?
We zien een groot gat tussen wetenschap en praktijk, wat een opvulling nodig heeft. Zo weten we uit de wetenschap dat bijvoorbeeld alleen BMI meten niet een goede gezondheidsrisico indicatie geeft, terwijl het nog altijd de meest gebruikte maat is in de spreekkamer en bij veel diëtisten/leefstijlcoaches. Er dient meer gemeten te worden, zeker met een focus op preventie. Dit kan en moet makkelijker gemaakt worden.
Welke oplossing biedt jouw bedrijf?
Personal health made easy. Wij maken het makkelijk voor individuen, werkgevers of bedrijven om een persoonlijke gezondheidsmeting te krijgen, en daarop aansluiten op maat gemaakte data gedreven leefstijlcoaching trajecten te ontvangen. Dit doen we niet allemaal zelf, wij zetten graag de leefstijlcoaches en andere zorgprofessionals in hun kracht door onze metingen en software te gebruiken binnen/voor hun eigen trajecten.
Wat is het hoogtepunt in je onderneming – waar ben je tot nu toe het meest trots op?
Het feit dat we meer dan 2500 individuen hebben mogen helpen tot nu toe. Nog specifieker, een klein percentage daarvan hebben we geholpen een chronische ziekte te voorkomen doordat uit de metingen bleek dat er een verhoogd risico was. Elke ziel die we raken die meer bewust is over zijn/haar gezondheid is een dikke plus. Elke chronische ziekten die we voorkomen is een enorme win voor de populatie.
Wat zou je graag mensen willen laten weten over je bedrijf?
Data-gedreven, wetenschappelijke aanpak van een jong en multidisciplinair team dat de markt wil gaan veroveren. Universitaire spin-off met slimme koppen en aardig wat ervaring met als doel de Nederlands populatie gezonder te maken.
Waarom maakt jouw onderneming jou blij?
We kunnen mensen gericht helpen met hun gezondheidsproblemen en/of risico’s. Elke keer als iemand een risico heeft verminderd, en daardoor een chronische ziekte heeft voorkomen geeft ons enorm veel energie.
Waar komt je interesse voor deze onderneming vandaan?
In mijn familie zijn er veel mensen met chronische ziekten (Diabetes type 2, hart- en vaatziekten, ziek van Crohn, kanker). Toen een naaste familielid Diabetes kreeg had deze persoon maar 1 doel: bloedsuiker omlaag werken. Het feit dat er een getal was waarnaar te verwijzen/reflecteren was hoe het ging, maakte het voor die persoon makkelijk/inzichtelijk om hier progressie in te boeken. Plus, ik kan met volledige overtuigen zeggen dat als deze persoon een preventieve meting had gedaan, dat die persoon geen Diabetes had ontwikkeld.
Wat is het favoriete onderdeel van je werkdag en waarom?
Wij houden altijd een lunchwandeling met het team. Heerlijk om even te bewegen en buiten te zijn. Daarbij blijft ook de helft van het team vaak hangen voor een workout in de middag.
Wat mag er absoluut niet ontbreken op jouw bureau?
Mijn drinkfles. Die heb ik altijd en overal bij me. Zo drink ik makkelijk 4L water per dag. Sinds ik dat doe blijf ik voldoende water drinken en grijp ik minder snel naar koffie of kCal houdende dranken.
Met welke mensen werk je het liefste en waarom?
Ik werk graag met een divers team, omdat je dan problematiek van verschillende kanten kan belichten met elkaar. Ik ben zelf iemand die snel kaders schetst waarin het ongeveer mag gebeuren, en ik werk dan graag samen met iemand die dan alle kaders verder vorm en invulling wil geven. Pro-actief, zelfstandig en probleemoplossendvermogen zijn hierbij kernwoorden.
Hoe drink jij het liefst je koffie, waar en met wie?
Call me plain, maar ik hou van een gewone zwarte bak koffie, no specialties. Het liefste drink ik het in de ochtend, met zonsopgang en een lekker eitje met avocado en zalm, met mijn vriendin naast me. En als ik dan toch mag kiezen waar, dan in een lekker zonnig land!
Naast het resultaat, wat hoop je klanten nog meer mee te geven?
Wij hopen iedereen die in contact komt met de onderneming Fitsurance een stukje bewuster te maken van hun gezondheid en leefstijl. Bewustwording is vaak de eerste stap die al snel overgeslagen wordt. Het kwartje moet vallen voordat mensen ook pas echt goed aan gedrag kunnen werken. Intrinsieke motivatie aanwakkeren kan soms lastig zijn, maar door de bewustwording te triggeren is dat de eerste stap.
Ben je een liefhebber van podcasts of luister je liever naar muziek? Wat luister je dan graag?
Podcasts zijn echt heerlijk om te luisteren tijdens een wandeling of fietstocht. Ik luister dan graag naar Richard de Leth, Tibor, IMU, Marketingpraat, mindset mentor, over routines (aire boomsma). Vanalles binnen ondernemen, mindset, psychologie, bewegen en gedrag.
Direct doorpakken? Groot gelijk!
Bekijk onze training
In 5 stappen naar meer omzet
Wat leer je in deze training?
Maak sales 2 tot 5 keer succesvoller! Hoe? Door te focussen op klanten die substantieel bijdragen aan je omzet en winst. Salesgoeroe André Hagelen leert je hoe jij jouw salesproces kunt optimaliseren.
Na deze training:
- Weet je wie jouw ideale klant is en hoe je hem gaat benaderen;
- Weet je hoe je in gesprek gaat met hen en de bezwaren wegneemt;
- Weet je hoe je een win-win deal sluit en je omzet daarmee flink verhoogt