Meld je nu aan en krijg direct toegang tot alle geweldige webinars. En voor slechts 20 euro per jaar krijgt u toegang tot meer dan 140 trainingen!
Al meer dan 15.000 ondernemers gingen u voor!
BLOG – Waar het eerst belangrijker was om zoveel mogelijk bereik te krijgen, is het tegenwoordig de kwaliteit van de content die steeds belangrijker wordt. Zes tips om in je achterhoofd te houden tijdens het neerzetten van jouw content marketing strategie en zo een betere conversie te realiseren en een goede klantrelatie op te bouwen.
Tip 1 – Target je content
Zorg dat je jouw doelgroep goed kent. Wie zijn je lezers? Zodra je dit weet, is het ook ”makkelijker” om aanvullende marketing acties in te zetten. Hoe meer jij je doelgroep aan jouw merk kan binden door vertrouwde content voor jouw doelgroep online te zetten, des te meer kans er is op aankopen in de toekomst (of andere media, diensten, verkopen die mensen kunnen consumeren).
Tip 2 – Creëer kwaliteit (i.p.v. kwantiteit)
Maak vooral kwalitatief goede content. Het zal wat tijd kosten om je meer op kwaliteit te richten, maar uiteindelijk loont het. Kwalitatief goede content wordt gedeeld en goed geïndexeerd door zoekmachines zodat je ook op de lange termijn veel profijt hebt van bijvoorbeeld meer bezoekers (en dus meer kans op merkverspreiding of conversie). Heb je er geen tijd voor? Huur dan een freelancer in die voor jou misschien wel regelmatig content wil maken. Bedrijven besteden steeds vaker het creëren van content uit. Dit is een goede manier om de kwaliteit van je content te waarborgen.
Tip 3 – Gebruik jouw Tone of Voice
Een open deur maar toch heel belangrijk: wees jezelf. Juist in deze online tijd maakt jouw Tone of Voice het verschil. Volg niet alleen maar de ‘best werkende content’-tips op of wat succesvolle andere ondernemers doen, maar maak het vooral eigen. Hiermee ga jij het verschil maken en trek je de klanten aan die op jou aanslaan.
Tip 4 – Varieer in de manier van verspreiden
Er zijn tegenwoordig honderden actieve sociale media platformen waar je de content kan verspreiden. Maar de truc is om te kijken welk kanaal jou de beste cijfers bezorgt. LinkedIn is het bekendste platform (zakelijk), maar als je video’s produceert dan kan je waarschijnlijk het beste uitwijken naar YouTube. Sociale media zijn niet de enige kanalen die je kan gebruiken. Denk aan nieuwsbrieven, een blog (zoals deze), webinars etc. Stel jezelf de volgende vragen: Welk kanaal past het beste bij mijn content? En wat is het doel van mijn content?
Tip 5 – Gebruik beeld
”Een beeld zegt meer dan duizend woorden”, wie kent het gezegde niet? Visuele content is heel erg belangrijk voor content marketing. Mensen reageren meer op visuele prikkels dan wanneer ze een lap tekst zien. Gebruik goede afbeeldingen voor jouw content, zodat het meer ”appealing” wordt. Met name video’s zijn ontzettend goed voor de conversie wanneer deze op je landingspagina zijn bijgevoegd.
Tip 6 – Maak je content ‘shareable’
Met content marketing blijf je in contact en communiceren met bestaande klanten en relaties. Het mooie hiervan is dat zij jouw content kunnen delen, zodat jij nieuwe klanten kunt bereiken. Als jouw content aantrekkelijk is, genoeg informatie bevat, relevant is en goed te delen, dan zullen de lezers vanzelf jouw content verspreiden. Met ”goed te delen” bedoelen we ook bijvoorbeeld Social Share-buttons bij het artikel, zodat mensen iets met jouw content kunnen doen nadat zij er klaar mee zijn.
Direct doorpakken? Groot gelijk! Bekijk onze webinar ‘Klim gratis omhoog in Google’
Meld je gratis aan en kijk alle webinars terug. Voor 20 euro per jaar krijg je ook toegang tot alle videotrainingen en collectiviteitskortingen voor verzekeringen voor ondernemers. Al meer dan 15.000 ondernemers gingen je voor!
GRATIS
EN NERGENS AAN VAST
Direct toegang tot alle webinars en challenges
Toegang tot alle videotrainingen
Premiekorting bij meerdere AOV verzekeraars
Toegang tot 2 (live) ondernemer events
Met 5 accounts toegang tot de videotrainingen en events van Boostz